۱۳۸۶ فروردین ۲۷, دوشنبه

دیوار چین

دیروز سر کلاس زبان بودم، معلم سوالی در مورد مدت ساخت دیوار چین کرد خلاصه آخرش جواب شد 1700 سال، کلاس که تموم شد من بهش گفتم حدود 5000سال!!! اون گفت من مطمئنم منم محکم و دگم رو حرفم ایستادم قرار شد کتاب بیاریم برای اثبات حرفمون و هر کی باخت شام بده تا اومدم خونه سریع نگاهی به کتابام انداختم حرف اون درست بود من اشتباه کرده بودم اونم به خاطر یک صفر یعنی 300 پیش از میلاد را 3000 پیش از میلاد خونده بودم و حتی کمی دقت نکرده بودم که 3000 پیش از میلاد میشه پیش از تاریخ اصلا قادر به ساخت این جور چیزها نبودن، ولی تنبیه خوبی برای من بود خیلی پر رو شده بودم و خیلی با اعتماد زیاد حرف میزدم این تجربه ای شد که دیگه انقدرادعام نشه
دیوار چین طول 6400 کیلومتر، مدت زمان ساخت 1700 سال، دارای 4 دروازه اصلی برای جلوگیری ازحمله هون ها (اقوام وحشی) به خاک اصلی چین

هیچ نظری موجود نیست: