۱۳۸۶ مرداد ۱۳, شنبه

هری پاتر و ترس

در ایران رسم است که اگر می خواهند بلایی به سر کسی یا چیزی (اعم از جاندار و بی جان) بیاورند برای شروع روزی نامه کیهان در مقاله ای حمله ای به آن شخص یا چیز می کند و در مرحله بعد صدا و سیما نیز حمله ای می کند و بعد نسبت به موضوع بقیه ارگانها از قبیل وزارت اطلاعات، دادگستری، ارشاد و... وارد عمل می شوند. در هفته گذشته روزی نامه کیهان حمله ای به فروش کتاب هری پاتر در ایران همزمان با دیگر نقاط دنیا نمود و در پی آن بود که روز جمعه عصر در شبکه دو برنامه ای به بررسی کتاب های هری پاتر و فیلم های ساخته شده از روی این کتاب ها پرداخت؛ من در اینجا فقط به چند بخش از این برنامه می پردازم.
الف - در خیلی از قسمتهای برنامه اشاره می شد که در داستانهای هری پاتر به خدا هیچ اشاره ای نشده است؛ به نظر من اصلاً واجب نیست که در هر موردی خدا را وارد کنیم و مهمتر خدا آنقدر کوچک نیست که ما بخواهیم در همه جا از او مایه بگذاریم.
ب - در بعضی از موارد اینطور استنباط می شد که این کتاب و فیلم های آن برای دوری بچه ها از خدا و نوشتن آن صرفاً برای توهین به ادیان و ...است من نمی دانم چرا ما سریعاً در همه جا فکر می کنیم که به اسلام توهین شده است.
ج - برنامه می خواست طوری الغا کند که این نیز یکی از برنامه های صهیونیزم جهانی برای رسوخ و از بین بردن اسلام است در این مورد دیگر لازم نیست من چیزی بگویم که دیگر همه این تاکتیک دولت ایران را به خوبی می شناسند.

هیچ نظری موجود نیست: